به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمدمیرمحمدی " عصر شنبه 10 خردادماه از کارخانه پردازش زباله یزد و تصفیه خانه فاصلاب این شهر بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمدمیرمحمدی " عصر شنبه 10 خردادماه از کارخانه پردازش زباله یزد و تصفیه خانه فاصلاب این شهر بازدید کرد.

وی هدف از بازدید خود از کارخانه پردازش زباله شهری را، رفع مشکل این واحد برای تکمیل و راه اندازی آن عنوان کرد تا سرمایه گذاری صورت گرفته در این مکان بلااستفاده نماند.
استاندار یزد سپس به بازدید هفته گذشته خود از واحد پردازش زباله تهران اشاره کرد و خواستار رعایت استانداردهای لازم در تکمیل و راه اندازی این کارخانه در یزد شد.
میرمحمدی در ادامه به بازدید 15 اکیپ از صاحبنظران از این کارخانه اشاره نمود و تاکید کرد: مقرر شد تا  شهرداری و شورای شهر یزد جمع بندی نهایی خود از این نظرات را ارائه نمایند و با توجه به طرح پردازش زباله در کشورهای پیشرفته ، مشخص نمایند که بهره گیری از چه سیستمی میتواند در سرعت بخشیدن به تکمیل این کارخانه کمک کند و تکلیف این سرمایه و امکانات را روشن نماید تا در معرض اتلاف قرار نگیرد.
وی تاکید نمود که شایسته است نهادهای ذیربط در این خصوص، تا چند روز آینده به جمع بندی نهایی برسند و از دیگر کشورها نیز در این خصوص اطلاعاتی را اخذ کنند تا مفید فایده باشد.
استاندار یزد سپس با اشاره به بازدید خود از استخرهای تصفیه فاضلاب شهر یزد گفت: از بدو ورود پذیرش مسئولیت در استان، برخی از مردم شریف شهر زارچ از بوی نامتبوع این استخرها اظهار گلایه می کردند که همین امر باعث شد تا مصمم شویم که قبل از فرارسیدن فصل تابستان به این مشکل سر و سامان دهیم. خوشبختانه با توضیحاتی که ارائه شد مشخص گردید که با نصب یک سیستم جدید، این مشکل به شکل چشمگیری مرتفع خواهد شد و فعلا نیز این سیستم به صورت آزمایشی به کار گرفته شده و تا دو ماه آینده به نتیجه نهایی خواهد رسید و این مشکل تا در آینده به صورت کامل رفع خواهد شد.
عالی ترین مقام اجرایی استان سپس خاطر نشان نمود: از طرف دیگر شرایط منطقه ایجاب میکند که در گسترش فضای سبز بکوشیم تا از این رهگذر، زمینه های کاهش آلودگی هوا فراهم شود.
وی در پایان افزود: در این زمینه نیزمقرر شد تا سازمان آب منطقه ای و آب و فاضلاب شهری با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان در خصوص توسعه فضای سبز ودرختکاری برنامه ای را اجرا کنند و سطح وسیعی از اطراف این استخرها تا اسفندماه امسال  با پوشش گیاهی مناسب پوشانده شود تا جنبه پالایشی نیز داشته باشد.
گفتنی است در این بازدیدها، شهردار یزد به همراه معاونین خود و فقیه خراسانی از اعضاء شورای اسلامی شهر یزد و برخی از مسئولین آب و فاضلاب شهری یزد و مدیر عامل آب منطقه ای استان، استاندار را همراهی می کردند و توضیحات لازم را ارئه می نمودند.

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا